Dobrá vzájemná komunikace mezi vedoucím a podřízeným je základem stability každé firmy a důležitým předpokladem pro udržení kvalitních zaměstnanců. Atmosféra na pracovišti a mezilidské vztahy jsou stejně důležité jako finanční ohodnocení. Obzvlášť dnes, kdy je nedostatek zkušených a kvalitních pracovníků v mnoha profesích.
Cíl kurzu
Zaměříme se především na kritická místa v komunikaci, naučíme se zvládat emoce v nepříjemných komunikačních situacích, např. ve stresu a pod tlakem. Dozvíme se, jak si efektivně poradit v konfliktních situacích, jak rozpoznat manipulaci, a jak nastavit vhodnou komunikaci a atmosféru na pracovišti. Naučíme se sdělovat nepříjemné věci spolupracovníkům včetně smysluplné konstruktivní kritiky tak, abychom o ně kvůli špatné nebo nedostatečné komunikaci nepřišli.
Cílová skupina:
Mimořádně přínosný je pro…
- mistry, předáky dělnických kolektivů, vedoucí týmů,
- specialisty na samostatných pozicích nebo pro projektové manažery apod.
- všechny ostatní pracovníky, pro které je komunikace s lidmi důležitou součástí jejich práce a nezbytným nástrojem pro dosažení záměrů a cílů.
Obsah:
- Jak si udržet dobré lidi – role komunikace a vztahů
- Typologie osobnosti a práce s různými typy lidí
- Klíčové roviny komunikace – vztahová rovina a obsahová rovina
- Zásady účinné argumentace a získání souhlasu
- Co je to komunikační pyramida?
- Reaguji efektivně a zvládám námitky, nesouhlas, kritiku, agresi protistrany?
- Jak poskytovat pochvalu nebo kritikou, aby to bylo motivační a povzbuzující?
- Jak oznamovat nepříjemné věcí, aby nevyvolávaly odpor?
- Jak využít asertivity v přesvědčovacím dialogu?
- Jak se bránit manipulaci?
- Jak zvládnout konfliktní situace (problémoví spolupracovníci – potížisté a negativisté) v komunikaci?
- Řešení otázek a konkrétních pracovních problému účastníků ve vztahu k tématu kurzu
Program je součástí naší unikátní metodiky NEI:
- http://www.centrumandragogiky.cz/nase-nei/
- http://www.centrumandragogiky.cz/nei-mistr/
- http://www.centrumandragogiky.cz/nei-vedouci/
Přednášející lektor Centra andragogiky: Ing. Juraj Eisel, Ph.D.
Moderátorem akce je Ing. Juraj Eisel, Ph.D., lektor, který se managamentu a vedení pracovních týmů věnuje déle než 20 let. Jeho bohaté manažerské zkušenosti jsou opřeny o působení v pozicích personálního ředitele v několika společnostech. Moderuje odborné konference pro personalisty a manažery. Ze soft skills školí zejména manažerská a komunikační témata, mezi které patří zejména leadership, vedení a motivace jednotlivců a týmu, manažerské rozhovory (hodnotící, přijímací, zpětná vazba), styly vedení a rozhodování, typologie osobnosti a týmu, delegování, vedení porad, zvládání stresu, prezentační a komunikační dovednosti, management, etika vystupování, psychologie práce, psychologie řízení, manažerské rozhodování, řešení konfliktů, asertivita, loajalita, mobbing (šikana) na pracovišti, týmová práce, osobní rozvoj, emoční sebeobrana, time management, atd.