V každé firmě je vedoucí pracovník tím, kdo uvádí všechno v pohyb, kdo tomuto pohybu dává řád a kdo podmiňuje účinnost všech procesů, které ve firmě probíhají. Vedoucí pracovník přímo ovlivňuje každodenní jednání lidí na pracovišti:
- směruje k vysokým výkonům a spolupráci
- povzbuzuje a vybízí k překonávání překážek
- udržuje jejich kázeň
- řídí, úkoluje, motivuje, kontroluje a hodnotí je.
Vedoucího pracovníka lze z tohoto hlediska brát spíše jako manažera nebo spíše jako kouče“. Ne náhodou připomíná toto označení trenéra ve sportu, který připravuje své svěřence k dosažení vysoké výkonnosti při optimálním využití jejich individuálních předpokladů.
Manažer má pomáhat lidem k vyšší výkonnosti a podporovat jejich týmovou práci. Pokud má být manažer skutečně úspěšný, musí své lidi pochopit a naučit se s nimi jednat tak, aby ve vzájemné shodě dosahovali objektivně potřebné cíle. Z toho vyplývají mimořádné nároky na osobnost i činnost manažera. V žádném případě se nesmí v této roli trápit, on se musí přímo v této pozici vyžít za předpokladu, že ho práce bude bavit.
Máte pocit, že vám v práci unikají některé aspekty práce prvoliniového manažera? Potom je kurz učen přímo vám.
Cílová skupina:
Mimořádně užitečný je pro…
- mistry, předáky dělnických kolektivů, vedoucí týmů ,
- zástupci mistrů, směnový vedoucí a pod.
- a všechny ostatní pracovníky, pro které je vedení lidí, komunikace s lidmi důležitou součástí jejich práce a nezbytným nástrojem pro dosažení záměrů a cílů.
CÍL
- Naučit se základy motivace a vedení podřízených ve výrobním povozu
- Rozvinout schopnost řídit pracovní týmy ke kvalitním výsledkům
- Naučit se nekonfliktně řídit interpersonální vztahy.
- Prohloubit si svoji schopnost motivovat lidi k vyšší efektivitě práce.
- Naučit se zvládnout hodnocení a motivace zaměstnanců
OBSAH
- Osobnost a role manažera
- Budování autority
- Jak být „dobrým“ šéfem
- Vizitka osobní kvality (co všechno by měl umět, kompetence , atd.)
- Co pomáhá zvyšovat výkonnost a efektivitu práce vedoucího pracovníka
- Přístupy k vedení lidí a situační styl vedení lidí
- Příklady z praxe
- Řešení reálných problému ze života účastníků kurzu
- Zpětná vazba, vyhodnocení kurzu
Přednášející lektor Centra andragogiky: Ing. Juraj Eisel, Ph.D.
Moderátorem akce je Ing. Juraj Eisel, Ph.D., lektor, který se managamentu a vedení pracovních týmů věnuje déle než 20 let. Jeho bohaté manažerské zkušenosti jsou opřeny o působení v pozicích personálního ředitele v několika společnostech. Moderuje odborné konference pro personalisty a manažery. Ze soft skills školí zejména manažerská a komunikační témata. Patří mezi ně zejména – leadership, vedení a motivace jednotlivců a týmu, manažerské rozhovory (hodnotící, přijímací, zpětná vazba), styly vedení a rozhodování, typologie osobnosti a týmu, delegování, vedení porad, time management, zvládání stresu, prezentační a komunikační dovednosti, management, etika vystupování, psychologie práce, psychologie řízení, manažerské rozhodování, řešení konfliktů, asertivita, loajalita, šikana na pracovišti, týmová práce, standardy manažerských dovedností, osobnostní rozvoj, emoční sebeobrana, time management, stress management, atd.