Termíny kurzu:
- 08. 08. 2022 8:00 – 16:30
- 09. 08. 2022 8:00 – 16:30
- 22. 08. 2022 8:00 – 16:30
- 23. 08. 2022 8:00 – 16:30
Nákup vzdělávacího kurzu můžete plně financovat ze šablony.
II/2.2 Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP v rozsahu 32 hodin.
Naše společnost má na kurz akreditaci MŠMT č. j.: 25348/2016-2-626.
Vzdělávací kurz MENTORING pro pedagogy ZŠ
Kurz byl vytvořen na míru pro pedagogy na ZŠ. Kurz je vhodný pro ty pedagogické pracovníky, kteří mají potenciál i přání své zkušenosti a dovednosti předávat dalším kolegům, být jim oporou a provázet je na jejich profesní cestě. Hlavním cílem kurzu je připravit účastníky (budoucí mentory) na jejich vlastní mentorskou roli včetně uvědomění si důležitosti nastavení/vyladění systému mentoringu na konkrétním pracovišti.
Kurz je koncipován prakticky a interaktivně, počítá se zapojením účastníků – od individuální práce přes skupinové diskuse až k modelování rozhovorů, staví na rozvíjení silných stránek frekventantů. V průběhu kurzu se nejen seznámí, ale také procvičí komunikační techniky (naslouchání, kladení konstruktivních otázek apod.), jež jsou nezbytné jak pro dojednávání spolupráce s menteem, tak i dojednání rámce, v němž se jako mentoři na půdě svého pracoviště budou pohybovat.
Přínosy po absolvování:
- získání představy o fungování mentoringu
- definice vlastní role mentora i svých vlastních mentoringových cílů
- procvičení si komunikačních technik (naslouchání, kladení konstruktivních otázek apod.)
- umění vhodně využívat individuální přístup
- získání praktické a interaktivní spolupráce
Přehled témat vzdělávacího kurzu:
- mentoring a potřeby jednotlivých účastníků kurzu (včetně očekávání od kurzu)
- mentoring a další formy podpory (odlišení od koučování, supervize apod.)
- mentoring a jeho možné přínosy pro pedagogické pracovníky a fungování škol
- vztah mentor – mentee
- význam kontextu pro fungování mentoringu
- dojednávání spolupráce
- definování cílů
- konstruktivní rozhovor
- umění naslouchat
- konstruktivní a jiné užitečné otázky
- koncept pomoci a kontroly
- reflektování
- poskytování zpětné vazby
- definování mentoringových cílů jednotlivých účastníků a zdrojů podpory pro mentorskou práci
- společné uzavírání a hodnocení kurzu (co jsem na začátku chtěl a co jsem si odnesl)
Přednášející lektorka Centra andragogiky: PhDr. Alena Andršová, DiS.
Přes 15 let se věnuje andragogice – nejprve v oblasti outdoorových sportů a teambuildingů až ke školením tzv. měkkých dovedností. V neposlední řadě si také oblíbila koučování a psychoterapii, kterou souběžně vykonává. Je absolventkou psychologie na FF UK. Zkušenosti získala na pozici vedoucí katedry VOŠZ Medea, jako ředitelka firmy, vedoucí nespočetných kurzů a školení. V současné době také vede výcviky pro budoucí kouče a terapeuty. K nejčastěji školeným tématům patří komunikace, týmová spolupráce, stres a time management, emoční inteligence.
V seminářích ráda podporuje uvolněnou a proaktivní atmosféru, s chutí pomáhá účastníkům k jejich uvědomění a stanovení konkrétních kroků pro naplnění jejich zakázek.
Upozornění:
Pro nedostatek přihlášených účastníků může být tento kurz zrušen.