Realizace NEI

bublinka 6

„Rád bych touto cestou poděkoval celému týmu Centra Andragogiky s.r.o., které se podílelo na dlouhodobém specifickém školení celkem ve třech kolech pro naše týmy všech úrovní vedení. Můžete toto školení považovat za velice úspěšné a přínosné. Rád bych vyzdvihl přístup lektorů, jak pro hard skills dovednosti, tak pro soft skills dovednosti.
První kolo školení, které proběhlo na konci roku 2017 a bylo zakončené až začátkem roku 2018, bylo určeno pro vyšší a top management firmy. A i přes fakt, že stejný model jsme chtěli použít pro nižší a střední management v celkem dvou kolech, dokázali lektoři velice operativně a především přínosně upravovat formát a náplň školení. Cílili ji přímo na potřeby lidí, které školili a to s ohledem na požadavky a očekávání vedení společnosti pro tyto pracovní pozice.
Závěrečnou prezentaci účastníků školení shlédl jak ředitel závodu, tak ředitel pro Čechy, Slovensko, Polsko a Maďarsko včetně zahraničních hostů z mateřské skupiny. Všichni ocenili přínos především pro nižší a střední management.
Rád bych ocenil i kombinaci různě zaměřených lektorů, kteří mezi sebou komunikovali, spolupracovali a velice efektivně a vhodně se doplňovali.“

Karel Letko, koordinátor TPM+, Savencia Fromage & Dairy Czech Republic, a.s.


Bez názvu – 1

Průmysl 4.0.
Zvyšování angažovanosti zaměstnanců prostřednictvím nově vznikající profese interního lektora, pomocí metodiky NEI

Celý svůj profesní život jsem dosud věnovala firemní komunikaci. Od roku 1988 jsem pracovala v reklamním průmyslu a věnovala jsem se především externí komunikaci a marketingu. Někdy kolem roku 2014 se situace na trhu viditelně změnila. Ekonomický růst způsobil obrovské změny v organizacích, které postupně chápou potřebu sdílení informací a budování firemní kultury nejen vně firmy, ale především uvnitř společnosti. Firmy docházejí k faktu, že jejich firemní kultura, informovanost zaměstnanců a jejich vztah k zaměstnavateli se jako zrcadlo odráží zpět, ven z firmy. Zaměstnanec se stal úzkoprofilovým zbožím a jeho vztah k podniku ovlivňuje nejen jeho angažovanost a výkon na pracovišti, ale zároveň buduje jméno a upevňuje firemní značku směrem k veřejnosti a k zákazníkům.  Firmy se dnes mnohem více zabývají interní komunikací a poptávka po vzdělávání se změnila. Nad dříve poptávanými obchodními dovednostmi, zákaznickým servisem a marketingem, převažuje poptávka konzultací procesního nastavení interních komunikačních procesů. Nastavování interpersonální komunikace na pracovištích, týmové komunikace, komunikace mezi odděleními, předcházení konfliktům a budování employer branding, mne v posledních letech zavedl do oblasti komunikace uvnitř firem. Dostala jsem se k práci s manažery a rozvíjení jejich schopností řídit týmy, zvyšovat výkon pomocí angažovanosti zaměstnanců, budovat vzájemný respekt mezi vedením a zaměstnanci, posilovat značku firmy zevnitř.

Celý článek si přečtěte ZDE.

bublinka 6

Školení ,,Interní lektor“ od společnosti Centrum andragogiky jsme v naší společnosti KYB CHITA Manufacturing Europe s.r.o. měli poprvé. A musíme říct, že veškeré firemní hodnoty firmy Centrum andragogiky byly na 100% splněny. Ze školení byli všichni účastníci nadšení, školení bylo velice vtipné, zajímavé, inspirativní a naprosto každý se na další hodinu velice těšil. Mnoho jsme se naučili a dozvěděli. Školení doporučujeme a myslíme si, že by mělo být součástí každé firmy.“

Andrea Venclová, HR specialist, KYB CHITA Manufacturing Europe s.r.o.


Bez názvu – 1

Vedení společnosti Synthesia ve spolupráci s Centrem andragogiky definovalo oblasti zlepšení, které přímo ovlivňují efektivitu a výkonnost závodu. Mezi nejdůležitější patří komunikace- horizontální mezi jednotlivými organizačními útvary, ale i vertikální mezi nadřízenými a podřízenými. Další významnou oblastí pro zlepšení je minimální angažovanost zaměstnanců v řešení vznikajících problémů a v budování pozitivní firemní kultury.

Jedná se o časté a ne neobvyklé problémy společností. Díky svým dlouholetým zkušenostem Centrum andragogiky vytvořilo svůj unikátní vzdělávací systém NEI jako reakci a řešení na tyto opakující se neduhy firem .  Jedna ze základních vzdělávacích zásad NEI systému je společná aktivita účastníků při řešení konkrétně definovaných pracovních problémů. Synergickým efektem je výrazné zlepšení vzájemné komunikace a spolupráce.
Vybraní pracovníci z různých organizačních útvarů společnosti Synthesia definovali a popsali jednotlivé výrobní procesy firmy. Jejich analýza procesů odkryla více než 30 úzkých míst omezující efektivitu výroby z hlediska kvality, nákladů a  služeb pro zákazníky. Tito zaměstnanci museli obhájit své návrhy na optimalizaci procesů před vedením společnosti. Tím byly naplněny očekávané cíle. Jedním z primárních cílů bylo, že pracovníci  obhajovali své názory aktivně,  jednotně a společně.  Druhým cílem, neméně významným, bylo definování úzkých míst výrobních procesů.  Jejich současným odstraňováním začíná ve společnosti Synthesia fungovat systém neustálého zlepšování jako nový standard v řízení společnosti.
Aplikovaný postup modulárního vzdělávacího systému NEI, tj. interpersonální dovednosti zlepšovat efektivněji přímo při řešení problémů, přináší postupné zvyšování efektivity a výkonnosti společnosti Synthesia.

bublinka 6

„Celý projekt byl zúčastněnými zaměstnanci hodnocen velmi kladně. Pozitivně hodnotili především přístup lektorů, kteří veškerou teorii prostřednictvím produktu NEI převáděli rovnou do praxe a snažili se ji aplikovat na konkrétní prostředí společnosti Synthesia, a.s.“

Ing. Olga Marečková, personální ředitelka, Synthesia a.s.


Bez názvu – 1

SYSTÉM LEAN
Lean management neboli štíhlé řízení je způsob práce či filozofie, která si klade za cíl uspokojit zákazníkovy požadavky v maximální míře a zároveň snižovat úroveň plýtvání zdroji. Tedy se snaží vytvářet produkty v co nejkratší době s minimálními náklady, ale bez ztráty kvality nebo na úkor zákazníka. Snížením zbytečného a neproduktivního plýtvání všemi zdroji se může buď zvýšit přidaná hodnota pro zákazníka, nebo snížit jeho náklady. Lean management lze uplatnit jak ve výrobě, tak v administrativních odděleních.

Příklad dobré praxe:
Cíl:

Společně nastavit funkční nástroje a metody LEAN prostřednictvím našeho unikátního produktu NEI
Průběh:
Nastupovali jsme ke klientovi v turbulentním období, které obnášelo komplet nové nastavení systému práce ve výrobě s novým vedením společnosti. Samotné vedení udělalo již mnoho práce vedoucí k systémovosti a procesnímu řízení, což bylo velmi nepopulární u zaměstnanců. Lidé doposud nebyli zvyklí na systémovost, procesní řízení, ani efektivní komunikaci. Nejdříve jsme museli vysvětlit filosofii a vůbec smysl celého LEAN systému. Zatáhnout je do procesu, aby pochopili, že nástroje a metody LEAN není nic složitého a nedostupného. Řešili jsme výhody i nevýhody a pustili se hned do práce přímo v praxi. Využili jsme náš unikátní produkt NEI. V průběhu několika dvoudnů, které měly od sebe odstup cca měsíc, účastníci postupovali ve svých projektech a kalibrovali jsme se, jak postupovat dál. Řešili jsme nejen tvrdé nástroje a metody LEAN, ale i komunikační dovednosti, vedení lidí a hlavně řízení změny. Protože bez toho se jakýkoliv systém určitě neobejde. Byla zde velká podpora vedení a myslím, že se podařilo vedení společnosti podpořit v jeho změnách. Účastníci získali větší povědomí o tomto systému a pochopili, jak ztransparentnit a zlepšit procesy a vůbec celý systém práce.
Výstup:
Ve spolupráci s tvrdou prací vedení společnosti zaměstnanci přijali nový systém práce a aktivně se zapojují na optimalizaci a nastavování nového.

bublinka 6
„Vzdělávací program na systém LEAN jsme si objednali s cílem optimalizovat systém práce a nastavit nový. Dosavadní pokusy o změny se u našich zaměstnanců nesetkaly s úspěchem. Proto jsme velice uvítali přístup lektorky, která vysvětlila celou filosofii a smysl systému LEAN a veškerou teorii hned převáděla do praxe prostřednictvím metodiky NEI. Díky tomu naši zaměstnanci přijali nový systém a aktivně se zapojují do optimalizace a nastavování. Děkujeme Centru andragogiky s.r.o. za kvalitní zajištění vzdělávacího projektu po všech stránkách.“
Bc. Petra Šafaříková, personální ředitelka, Europasta SE


Bez názvu – 1

SYSTÉM LEAN

Lean management neboli štíhlé řízení je způsob práce či filozofie, která si klade za cíl uspokojit zákazníkovy požadavky v maximální míře a zároveň snižovat úroveň plýtvání zdroji. Tedy se snaží vytvářet produkty v co nejkratší době s minimálními náklady, ale bez ztráty kvality nebo na úkor zákazníka. Snížením zbytečného a neproduktivního plýtvání všemi zdroji se může buď zvýšit přidaná hodnota pro zákazníka, nebo snížit jeho náklady. Lean management lze uplatnit jak ve výrobě, tak v administrativních odděleních.

Příklad dobré praxe:
Cíl:

Zprůhlednit systém LEAN po znalostní a dovedností stránce, nastavit konkrétní metody a nástroje v praxi prostřednictvím našeho unikátního produktu NEI
Průběh:
Prostřednictvím našeho produktu NEI jsme začali úvodní analýzou povědomí o systému LEAN u plant manažerů jednotlivých závodů společnosti Karlovarské minerální vody (KMV). Protože cíl byl jasný a znalosti o LEAN byly od 0 do 8 (z 10 bodů možných), rozhodli jsme se jít od začátku s tím, že s pokročilejšími účastníky se alespoň sjednotíme v terminologii. KMV podporuje jednotlivé závody k tomu, aby zaváděly systémy LEAN v rámci svých možností. Komunikace a vzájemná pomoc mezi jednotlivými plant manažery je naprosto nutná. Dohodli jsme se na tom, že zahlcený plant manažer nebude mít sám prostor LEAN systém „rolovat“ do celého závodu. Proto jsme přizvali vždy jednoho dalšího zaměstnance z každého závodu, který bude také se systémem pracovat. Celou práci bude zastřešovat pro všech 5 závodů současně 1 procesní specialista z centrály. Začali jsme opět filosofií, řešili jsme metody a nástroje a jejich použití v praxi. Účastníci se ochytřovali navzájem ve smyslu, kdo co jak má zavedené a když nemá, tak co by mu pomohlo. Některé systémy již byly funkční v jednom závodu, proč si tedy nezavést systém podobný. V praxi jsme se podívali do 2 závodů KMV. V jednom z nich nastavovali v praxi 5S na vybraných pracovištích. Oceňuji velmi zodpovědný a pozitivní přístup všech zúčastněných, protože ve zmiňovaném závodě jsme udělali opravdu obrovský kus práce. Pomohlo to otevřít oči všem zaměstnancům závodu. Celé 5S bylo rolováno od plant manažera již delší dobu, ovšem nikdo tomu nedával dostatečnou váhu a byla to jakási nutnost. To, že 5 plant manažerů se svými odborníky pustilo před zaměstnanci do akce pomohlo danému vedoucímu k jakémusi prolomení ledů a k tomu, že požadované je skutečně normální a žádoucí. Tyto závody pokračují nyní na projektech zavádění těchto nástrojů a metod LEAN a vše jde zdárně kupředu.
Výstup:
Prostřednictvím našeho NEI kalibrace jednotlivých závodů pro společné téma, ochytření se navzájem, převzetí funkčních systémů, provedení 5S v praxi – kick-off pro zlepšování a dotažení včetně akčního plánu, jak postupovat dále.

bublinka 6

„Karlovarské minerální vody jsou společností, která se zaměřuje na neustálé zlepšování ve všech oblastech svých aktivit. Zaměstnanci věří přirozenému zlepšování jako podnikatelské filosofii a proto pro nás byl velmi důležitý „nenásilný a nebyrokratický“ přístup k implementaci klíčových principů LEAN. Velmi si vážím individuálního nastavení obsahu i přístupu k tématu ze strany lektorky. Díky tomu bylo dosaženo toho, aby si účastníci tréninku opravdu vzali filosofii LEAN za svou, sdíleli zkušenosti napříč závody a společně udělali první důležité kroky k nastavení systematického přístupu k LEAN manufacturing. Děkuji Centru andragogiky za vynikající prakticky zaměřený trénink, který i s delším časovým odstupem všichni účastníci hodnotí jako mimořádně užitečný“

Jan Medek, Group HR Director, Karlovarské minerální vody a.s.