Vzdělávání jako firemní benefit aneb klíč pro obě strany

Doba, kdy platilo, že zaměstnance motivuje pouze mzda, je dávno pryč. Na vrcholu jsou taktéž firemní benefity.

Firemní benefity jsou v dnešní době standardem a samozřejmostí pro mnoho firem ale také pro mnoho zaměstnanců. Obecně je cílem benefitů motivovat k lepším výsledkům a loajalitě. Firemní benefity mohou ovlivňovat nejen firemní kulturu ale i samotné rozhodování o výběru vlastního pracovního místa.

Výhody mohou mít různou podobu, od těch standardních např. stravenky, služební telefon, pc a vůz pro soukromé účely, sick days, pitný režim na pracovišti až po ty opravdu hodnotnější nebo spíše netradiční formy motivace, jako např. cafeterie, péče o zdravý životní styl, work life balance nebo čím dál častější volnočasové aktivity, příspěvky na dovolenou atd.

V posledních letech však firmy přicházejí na to, že tyto „běžné“ výhody postrádají smysl motivace a nejsou tak efektivní. Proč? Standardizované finanční benefity jsou dostupné a nemají zřejmou přidanou hodnotu. Firmy od těchto benefitů samozřejmě neupouštějí, ale často k nim přidávají i nefinanční formy odměn, které mají daňové zvýhodnění i pro zaměstnance.

 

Více i můžete přečíst ve článku: Vzdělávání jako firemní benefit aneb klíč pro obě strany“

 

Přečtete si další zajímavé články Centra andragogiky.